ОБДАРОВАНІ ДІТИ |
![]() |
Новости пгт Новый |
Автор: Администратор |
28.05.2013 15:54 |
До основних сфер обдарованості відносять: • освітню, • наукову, • художню, • спортивну, • підприємницьку • комунікативну Найбільш складні питання в загальній проблемі обдарованості: • Як виділити обдарованих дітей (які параметри та критерії брати за основу)? Деякі психологічні особливості обдарованих дітей • сильно розвинене почуття справедливості, що виявляється дуже рано; • дуже яскрава уява, в якій вимисел і реальність зливаються воєдино; • добре розвинене почуття гумору (обожнюють незгідності, гру слів і т. п.); • спроби вирішувати проблеми, що є не під силу; • перебільшені страхи й надмірне сприйняття невербальних проявів почуттів оточуючими, тобто підвищена вразливість і ранимість; • всепоглинаюча цікавість і розмаїтість інтересів; • іноді переривають дорослих, не дослухують відповідь на поставлене запитання, тому що люблять самостійно «докопуватись» до суті. Рекомендації педагогам у роботі з обдарованими дітьми
2. Учителеві не варто приділяти багато уваги навчанню з елементами змагання. Обдарована дитина буде частіше від інших переможцем, що може викликати неприязнь до неї. 3. Учитель не повинен робити з обдарованої дитини "вундеркінда”. Недоречне випинання винятковості породжує найчастіше роздратованість, ревнощі друзів, однокласників. Інша крайність – зловмисне прилюдне приниження унікальних можливостей і навіть сарказм з боку вчителя – звичайно, недопустимі. 4. Учителеві треба пам’ятати, що в більшості випадків обдаровані діти погано сприймають суворо регламентовані заняття, що повторюються. Якості, якими має володіти вчитель для роботи з обдарованими дітьми. • 1. Бути доброзичливим і чуйним. • 2. Розбиратися в особливостях психології обдарованих дітей, відчувати їхні потреби та інтереси. • 3. Мати високий рівень інтелектуального розвитку. • 4. Мати широке коло інтересів. • 5. Бути готовим до виконання різноманітних обов’язків, пов’язаних з навчанням обдарованих дітей. • 6. Мати педагогічну і спеціальну освіту • 7. Мати живий та активний характер. • 8. Володіти почуттям гумору. • 9. Виявляти гнучкість, бути готовим до перегляду свої поглядів і до постійного самовдосконалення. • 10. Мати творчий, можливо, нетрадиційний особистий світогляд. • 11. Бути цілеспрямованим і наполегливим. • 12. Володіти емоційною стабільністю. • 13. Уміти переконувати. • 14. Мати схильність до самоаналізу У школі розроблена та реалізується програма «ОБДАРОВАНА ДИТИНА» (на 2010-2015 роки), яка включає: 1.Загальні положення. 2. Мету та основні завдання програми. 3. Основні заходи програми : - Організацію науково-методичного та кадрового забезпечення . - Систему пошуку обдарованих дітей. - Навчання, виховання та розвиток обдарованих дітей. 4. Планування роботи з обдарованими дітьми. 5. Форми і методи роботи з обдарованими дітьми. Система роботи з виявлення обдарованих дітей включає в себе: • 1. попередню діагностику сформованості інтелектуальних, творчих, спортивних та інших умінь; • 2. спостереження за роботою учнів на уроках ; під час позакласних заходів; • 3. аналіз результатів виконання самостійних, творчих робіт, участі у різноманітних змаганнях; • 4. аналіз результатів участі учнів в олімпіадах, інтелектуальних змаганнях тощо. Кожен класний керівник школи на належному рівні організовує та проводить роботу з обдарованими дітьми. У течці класного керівника зібрано: • 1. всі нормативні документи щодо організації вищеозначеної роботи; • 2. методика американських вчених Хаана та Кафа щодо визначення напряму обдарованості кожного учня; • 3. карти інформаційного банку даних «Обдаровані діти» класу; • 4. пам’ятки вчителям для роботи з обдарованими дітьми; • 5. пам’ятки для батьків «Як виховувати обдаровану дитину»; • 6. Положення про загальношкільний учнівський рейтинг «Розумники й розумниці»; • 7. бібліографічний покажчик «Дитяча обдарованість» та ін. Для відстеження результативності роботи та відзначення досягнень дітей у школі розроблене та працює положення про загальношкільний учнівський рейтинг « Розумники та розумниці». Щороку (за його підсумками) відбувається нагородження переможців за 8-ома номінаціями: • 1.«Воля до перемоги», • 2. «Ерудиція та глибина знань», • 3. «Громадянська позиція», • 4. «Збережемо світ навколо нас», • 5. «Світ прекрасного», • 6. «Сила тіла та сила духу», • 7. «Фантастичний проект», • 8. «Я не чарівник, я тільки вчуся». Підсумки загальношкільного рейтингу “Розумники і розумниці” за номінаціями: 1. “Воля до перемоги” 1. Денисенко Анна (2 – А клас) 2. Дядик Олександр ( 2-Б клас) 3. Зазимко Дарина ( 2-В клас) 4. Пасічник Євгенія ( 3-А клас) 5. Корнєєв Михайло ( 3-Б клас) 6. Москаленко Катерина ( 3-В клас) 7. Кравченя Ольга ( 4-А клас) 8. Сірак Микола ( 4-Б клас) 2. “Ерудиція та глибина знань” 1. Куницька Валерія ( 2- А клас) 2. Кириченко Дарина ( - клас) 3. Решетніков В’ячеслав ( 2-В клас) 4. Чорна Софія ( 3-А клас) 5. Луценко Яніта ( 3-Б клас) 6. Малишко Владислав ( 3-В клас) 7. Прокопенко Єгор ( 4-А клас) 8. Драган Олександра ( 4-Б клас) 3. “Громадянська позиція” 1. Катеньова Валерія ( 2-А клас) 2. Гаврилець Аміна ( 2-Б клас) 3.Тютюн Аміна ( 2-В клас) 4. Шкатула Владислав ( 3-А клас) 5. Панасова Влада ( 3-Б клас) 6. Пипка Олександра ( 3-В клас) 7. Самонова Діана ( 4-А клас) 8. Петренко Андрій ( 4-Б клас) 4. “Збережемо світ навколо нас!” 1. Волчанський Натан ( 2-А клас) 2. Дзендзелюк Олександр ( 2-Б клас) 3. Єфімов Богдан ( 2-В клас) 4. Ходаковський Даниїл та Ходаковська Анна ( 3-А клас) 5. Поплавська Єлизавета ( 3-Б клас) 6. Терещенко Аліса ( 3-В клас) 7. Чорна Олександра ( 4-А клас) 8. Волошина Карина ( 4-Б клас) 5. “Світ прекрасного” 1. Рябова Аліна ( 2-А клас) 2. Голуб Євген ( 2-Б клас) 3. Лесик Сніжана ( 2-В клас) 4. Іщук Карина ( 3-А клас) 5. Федько Ольга ( 3-Б клас) 6. Ясінська Анастасія ( 3-В клас) 7. Волкова Анастасія ( 4-А клас) 8. Лотицька Єлизавета та Антошко Ольга ( 4-Б клас) 6. “Сила тіла і сила духу” 1. Житняк Богдан ( 2-А клас) 2. Хмурін Олександр ( 2-Б клас) 3. Ленченко Сергій ( 2-В клас) 4. Услистий Михайло ( 3-А клас) 5. Кучугура Ілля ( 3-Б клас) 6. Заступайло Олег ( 3-В клас) 7. Войтенко Богдан ( 4-А клас) 8. Саєнко Данило ( 4-Б клас) 7. “Фантастичний проект” 1. Бердніков Данило ( 2-А клас) 2. Спориш Денис ( 2-Б клас) 3. Амелін Нікіта ( 2-В клас) 4. Балабан Анастасія ( 3-А клас) 5. Кривко Роман ( 3-Б клас) 6. Тихий Ростислав ( 3-В клас) 7. Білоконь Іван ( 4-А клас) 8. Мороз Анастасія та Богатир Володимир ( 4-Б клас) 8. “Я не чарівник, я тільки вчуся” 1. Осадчук Анастасія ( 2-А клас) 2. Кутузова Єлизавета ( 2-Б клас) 3. Думенко Климентій ( 2-В клас) 4. Діхтяренко Владислав ( 3-А клас) 5. Стельмашонок Діана ( 3-Б клас) 6. Матіщук Євген ( 3-В клас) 7. Кравченко Тетяна ( 4-А клас) 8. Куроп'ятник Максим ( 4-Б клас) |
Обновлено 28.05.2013 17:09 |